Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:27:56+01:00
13. Dane:
córka - x lat
matka - 2,5 x lat
szukane:
x = ?
2,5x =?

2,5 x - x = 30 lat
1,5 x = 30 lat / : 1,5
x = 20 lat

córka - 20 lat
matka - 2,5 * 20 lat = 50 lat

odp. Córka ma 20 lat, a matka 50 lat.

14. x-syn
y-matka
układ równań:
4(x-2)=(y-2)
x+10+y+10=74

4x-8=y-2
x+y+20=74

y=4x-6
x+y=54

x+4x-6=54
5x=60

x=12
y=4x-6

x=12
y=42

:))))
2 5 2
2010-02-17T19:29:05+01:00