Od ujrzenia błyskawicy do usłyszenia grzmotu upłynęło 5 sekund.Jak daleko od obserwatora uderzył piorun? Szybkość dzięku w powietrzu jest równa 340m/s

Wskazówka:Ze względu na bardzo dużą szybkość światła można pominąć w obliczeniach czas jakiego potrzebowało ono na dotarcie do obserwatora(tylko te zadanie ma być z obliczeniami)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:28:40+01:00
T=5s
v=340m/s
s=v*t=340m/s*5s=1700m=1,7km
4 3 4
2010-02-17T19:29:18+01:00
T - czas = 5 s
v = 340 m/s
s - odleglość = vt = 340 razy 5 = 1700 m
odp
piorun uderzył 1700 m od obserwatora
3 5 3