Odpowiedzi

2010-02-17T19:28:46+01:00
A=8
b= ?

P= a * b * 1/2

13= 4b
b= 13/4
b= 3 i 1/4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:31:49+01:00
Wzór na pole trójkata jest taki

P = ½ ah
gdzie a to podstawa a h to wysokośc opuszczona na ta podstawę
teraz tak w trójkącie prostokatnym jedna z przyprostokatnych możemy przyjąc za podstawę a druga przyprostokatna za wysokość


P = 13 cm²
a = 8

podstawimy do wzoru na pole trójkąta:

P = ½ ah
13 = ½ * 8 * h
13 = 4h I : 4
3, 25 = h

wysokośc czyli druga przyprostokatna ma długośc 3, 25 cm
2010-02-17T19:35:43+01:00
A wiec zeby obliczyc druga przyprostakatna trzea uzyc wzoru
P równa sie a*h
wyznaczone mamy pole i a
trzeba zamienic wzór aby obliczyc h
po przemianie wzoru wyglada on tak
P/a równa sie h
i obliczamy:
h równa sie 13 cm2 / 8 cm
to wedłud dokładnych obliczen h równa sie 1,63 cm

Spr :
13 cm2 równa sie 8*1,63
13 cm2 równa sie 13 cm2
czyli
L równa sie P
a wiec wynik na bank wyszedł dobry
;)