Zosia miala pewna ilosc pieniedzy.Za 4/7(to jest ułamek)wszystkich pieniedzy kupila kolezance na imieminy maskotke a za reszte ksiazke.Okazalo sie ze ksiazka jest o 5zl.tansza od maskotki.
a)Ile pieniedzy miala Zosia?
b)Ile zaplacila za maskotke,a ile za ksiazke?

2

Odpowiedzi

2010-02-17T19:34:44+01:00
4/7-maskotka
3/7-książka
x-maskotka
y-książka
x+5=4/7
y=3/7
x-5=y
5=1/7
7 * 5 = 35

Zosia miała 35 zł
Zosia zapłaciła 20 zł za maskotkę, a za książkę 15zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T23:13:57+01:00
4\7 - maskotka
3\7 - książka
x - maskotka
y - książka
x + 5 = 4\7
y = 3\7
x - 5 = y
5 = 1\7
7 * 5 = 35
odp. Zosia miała 35 złotych, na książkę wydała 15 złotych, a na maskotkę 20 złotych.