Odpowiedzi

2009-10-14T11:26:25+02:00
280 * 12% = 3,36
280 - 3,36 = 276,64
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T11:28:09+02:00
Można to zrobić proporcją

100% →280
12% → x
100% * x=12%*280
x=12% * 280: 100 % (w postaci ułaka czyli znak ":" to kreska ułamkowa)
x=33,6

czyi 12%to 33,6
wynik 280 - 33,6 = 246,4

Mój przedmówca zrobił źle bo liczba 12 % wyszła mu za mała. Źle przesunął przecinek
6 5 6
2009-10-14T12:32:03+02:00
X-liczba początkowa
12%x
x+12%x=280
x+0,12x=280
1,12x=280/ :1,12
x+=250

Jest to liczba 250!
4 5 4