1.Sprawdź które równanie spełnia liczba -5 ..
a)4a+15=-5
b)m+5=-10
c)2x-7=4x+3

2.Ułóż trzy równania równoważne danemu.
a)2x=6
b)a+3=5
c)1-m=10

3.Które równianie nie jest równoważne pozostałym równaniom. ??

I. 6x=3
II. 3x-1,5=0
III. 3x=1,5
IV. 3x+1=2,5
V. 3x+2=2,5
VI. -30x=-15

Daje naj. :))

3

Odpowiedzi

2010-02-17T19:37:25+01:00
A) 4a= -5-15
4a= -20/:4
a= -5

b) 3x-2=7
2a+2=6
2m-9=9

c) 6x=3/:6
x=0,5 :)
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:40:10+01:00
1.Sprawdź które równanie spełnia liczba -5 ..
a)4a+15=-5

a=-5 spelnia

b)m+5=-10
m=-15 nie spełnia

c)2x-7=4x+3
x=-5 spełnia

2.Ułóż trzy równania równoważne danemu.
a)2x=6

30x=90

15x=45

3x -1=8

b)a+3=5

a=2

a-4=-2
a+4=6
c)1-m=10
m=-9

m+3=-6
m-4=-13

3.Które równianie nie jest równoważne pozostałym równaniom. ??

I. 6x=3

x=1/2

II. 3x-1,5=0
x=1/2

III. 3x=1,5

x=1/2
IV. 3x+1=2,5
x=1/2
V. 3x+2=2,5
x=1/6 to nie spełnia

VI. -30x=-15

x=1/2
11 4 11
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T19:47:47+01:00
1.b
rozwiązania

a) 4(-5)+15=-5
-20+15=-5
-5=-5
b)-5+5=-10
0=-10
c) 2(-5)-7=4(-5)+3
-10-7=-20+3
-17=-17
2.rozwiązanie
a)2*3=6
b)2+3=5
3.rozwiązanie
II
4 3 4