Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:35:19+01:00
Pokrój
Roślina unosząca się w wodzie, bylina.
Łodyga
Długa do 3 m, często rozgałęziona. Międzywęźla mają długość 3-4 cm.
Liście
Po trzy w okółku, podłużnie jajowate, zaostrzone, brzegiem drobno ząbkowane. U nasady liści występują dwie całobrzegie łuski śródpochwowe.
Kwiaty
Listki okwiatu zewnętrzne owalne, zielonawe lub czerwonawe, wewnętrznie okrągławe, białawe. Kwiaty wystają ponad wodę. W Europie stwierdzono występowanie wyłącznie kwiatów żeńskich[2].

Biologia i ekologia [edytuj]

Rozwój
Bylina. Zimuje w postaci pączków zimowych oraz w postaci ulistnionych pędów na dnie zbiornika wodnego. Rozmnaża się także wegetatywnie, poprzez fragmentację pędów.
Siedlisko
Wody stojące. Roślina o bardzo szerokiej tolerancji ekologicznej, występuje we wszystkich rodzajach wód, z wyjątkiem wód słonych i skrajnie ubogich w substancje organiczne oraz skrajnie dystroficznych. Występuje także w szuwarach.
Fitocenozy
Występuje przeważnie masowo i jest tak ekspansywna, że często tworzy jednogatunkowe skupienia. Gatunek charakterystyczny dla Cl. Potametea, Ass. Elodeetum canadensiss [3], ale wchodzi też w skład wielu zbiorowisk roślinnych ze związku Potamogetonion.
7 4 7
2010-02-17T19:37:32+01:00
Pokrój:
Roślina unosząca się w wodzie, bylina.
Łodyga:
Długa do 3 m, często rozgałęziona. Międzywęźla mają długość 3-4 cm.
Liście:
Po trzy w okółku, podłużnie jajowate, zaostrzone, brzegiem drobno ząbkowane. U nasady liści występują dwie całobrzegie łuski śródpochwowe.
Kwiaty:
Listki okwiatu zewnętrzne owalne, zielonawe lub czerwonawe, wewnętrznie okrągławe, białawe. Kwiaty wystają ponad wodę. W Europie stwierdzono występowanie wyłącznie kwiatów żeńskich
6 4 6