1..na podstawie tabelki w ktorej jest podane w jakim tygodniu robert ogladał telewizje.
poniedziałek- jedna czwarta godz
wtorek-30min
sroda-1godz
czwartek-2godz 10min
piatek-jedna całosc i jedna piata godz
sobota-2 kwadranse
niedziela-2,1godz

a)W ktorym dniu tygodnia robert oglądał telewizzje najkrocej a w ktorym najdłuzej ?
b)Ile czasu w ciągu całego tygodnia robert spedził na oglądaniu telewizji ?
c)Porownaj CZAS SPĘDZONY PRZEZ ROBERTA W CZWARTEK I NIEDZIELĘ .Zapisz ktorego dnia i o ile dłuzej ogladał telewizje?
PILNE NA TERAZ I MA BYC DOBRZE

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:39:08+01:00
A) poniedziałek
b)7h 43.min.
c) w niedzielę oglądał 2h i 6 min.
różnica to 4 min.
dłużej oglądał w czwartek


mam nadzieję że dobrze
2010-02-17T19:44:05+01:00
Zamieniamy czas na godziny w poszczególnych dniach:
poniedziałek- ¼h
wtorek-30min =½h
sroda-1h
czwartek-2h10min
piatek-1⅕h=1h+⅕*60min=1h8min
sobota-30min=½h
niedziela-2,1h=2h+0,1*60min=2h6min

a)Robert oglądał telewizję najkrócej w poniedziałek, a najdłużej w czwartek.

b)¼h+½h+1h+2h10min+1h8min+½h+2h6min=7h24min+½*60min=7h54min

c)czwartek-2h10min
niedziela-2h6min
2h10min-2h6min=4min
Odp. Robert dłużej oglądał telewizję w czwartek, o 6 minut.