W trójkącie równoramiennym podstawa ma długość 1dm,a ramię jest od niej o 3cm dłuższe. Długość wysokości opuszczonej na podstawę jest równa 1,2 dm. Oblicz jaką długość ma wysokość opuszczona na ramie tego trójkąta.

Proszę o obliczenia,daje naj ;)

3

Odpowiedzi

2010-02-17T19:35:41+01:00
P=10cm*12cm*1/2=60cm2

ramię ma długość 13 cm a pole trójkąta jest takie samo ;)

60=13*h*1/2
120=13h
h=120/13 cm
1 2 1
2010-02-17T19:35:41+01:00
1/2 razy 12 razy 10=60 cm2
1/2 razy 13 razy h = 60
6,5 h =60
h= 9,2 cm
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:40:45+01:00
Podstawa x = 1dm=10cm
ramię y =10cm+3cm=13cm
wysokość opuszczona na podstawę h=1,2dm=12cm
wysokość opuszczona na ramię h₁=?

P=½*10*12=60
P=60cm²

P=½*y*h₁
60=½*13*h₁
h₁=60:6,5
h₁=9³/₁₃
h₁=9³/₁₃cm
h₁=9,23cm

Odp. Wysokość opuszona na ramię ma dł. 9,23cm
2 5 2