Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:38:14+01:00
P=½d₁*d₂
d₁=2*5cm=10cm
d₂=2*7cm=14 cm
P=½10cm*14cm=70cm²

Przękątnie w rombie dzielą sie na polowy dlatego razy 2
14 4 14
pomogłaś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2010-02-17T19:40:25+01:00
Pole trójkąta - 7x5:2=35:2=17,5

17,5x4=70

Pole rombu wynosi = 70cm²
9 4 9
2010-02-17T19:41:16+01:00
Zadanie jest troche trudne do wytłumaczenia bez rysunku, ale spróbuje. narysuj sobie te cztery trójkaty tak, żeby powstał romb

teraz zobacz krótsze przyprostokatne tworzą jedna (krótsza) przekatna tego rombu, wynosi ona 10 cm (5 + 5)

dłuższe przyprostokatne tworzą druga przekatną tego rombu jej długośc to 14 cm (7 + 7)

Pole rombu liczysz teraz ze wzoru"

P = ½ ef e i f to przekatne rombu

e = 10 cm
f = 14 cm

P = ½ * 10 * 14
P = 5 * 14
P = 70 cm²

Pole rombu wynosi 70 cm²
7 3 7