Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:39:51+01:00
Tasiemiec bardzo dobrze przystosował się do pasożytniczego trybu życia w żywicielach . Nie ma układu pokarmowego , więc substancje wchłania całą powierzchnią ciała. Oddycha beztlenowo, oraz ma narządy czepne : haczyki i przyssawki. Jest również obojnakiem. Składa miliony jaj, co daje choć niewielką szansę na to, że jedno z jaj przejdzie do żywiciela.
1 5 1
2010-02-17T19:40:34+01:00
Według mnie tak. Ponieważ atakuje ludzi organizm zjadając mu jego jedzenie potrzbne do energii czlowieka.
1 2 1
2010-02-17T23:10:12+01:00
Tak, ponieważ:
- ma pokrycie ciała- syncytium albo naskórek syncytialny, chroniący przed strawieniem i działaniem kwasów żołądkowych
- posiada przyssawki albo bruzdy spełniające ich funkcję
- jest obojniakiem, co ułatwia rozmnażanie
- nie posiada układu oddechowego, do oddychania nie potrzebuje tlenu, oddycha beztlenowo
- ciało spłaszczone gzrbietobrzusznie
- nie posiada układu pokarmowego, może trawić zewnątrz- i wewnątrzkomórkowo
1 5 1