SUMY ALGEBRAICZNE
Ola miała a lat i jest najstarsza z rodzeństawa. Renata jest od Oli młodsza o rok, michał o 3 lata,dorota o 6 lat, a Paweł jest młodszy od oli dwa razy. Opisz za pomocą wyrażenia algebraicznego, ile rodzeństwo ma w sumie lat.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:42:07+01:00
Ola - a
Renata -> a-1
Michał -> a-3
Dorota -> a-6
Paweł -> a:2

Obliczenia:
a+(a-1)+(a-3)+(a-6)+(a:2)
2010-02-17T19:47:32+01:00
Ola - a
Renata- a-1
Michał- a-3
Dorota- a-6
Paweł- a:2
a +( a-1)+(a-3)+(a-6)+(a:2)