Odpowiedzi

2010-02-17T19:52:19+01:00
D1 - jedna przekątna = √28 = 2√7 stąd 1/2 d1 = √7
d2 - druga przekątna = 2√10 stąd 1/2 d2 = √10
a - bok rombu
a² = (√7)² + (√10)² = 7 + 10 = 17
a² = 17
a = √17
obwód = 4a = 4√17
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:54:26+01:00
Połowa z √28 = √14
połowa z 2 √10= √10

z twierdzenia pitagorasa:

(√14)²+(√10)²=c²
14+10=c²
24=c²/√
c=√24 to jest jeden bok rombu, zatem obwód to:

4√24
3 3 3