Odpowiedzi

2009-10-14T11:43:50+02:00
Zadanie jest całkiem łatwe

masa grzybów : 1,3kg
masa grzybów po osuszeniu: 1,3kg * 1/5 (1/5 to 20% czyli tyle ile zostanie z grzybów)

1,3kg * 1/5 = 0,26kg =260g

Odp po wysuszeniu 1,3kg grzybów waży : 260g
5 2 5
2009-10-14T11:51:42+02:00
Dane:
grzyby-1,3kg
przed ususzeniem - 100%
tracą- 80%
Po ususzeniu- 100%-80%=20%
Rozwiązanie:
1,3 - 100%
x - 20%
(metoda trzech- mnożymy na krzyż)
x*100% = 1,3 kg * 20%
100x = 26 /:100
x = 0,26 kg

Odp. 1,3 kg grzybów po wysuszeniu waży 0,26 kg. :)
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T13:16:02+02:00
1,3*80%=1,04
1,3-1,04=0,26
Grzyby po wyszuszeniu ważą 0,26kg=260g
5 4 5