Uzupełnij :

a ) Graniastosłup trójkątny ma ..... wierzchołków i .... ścian bocznych.

b ) Graniastosłup czworokątny ma .... ścian i ..... krawędzi.

c ) Graniastosłup pięciokątny ma ..... krawędzi , w tym .... krawędzi bocznych.

d ) Graniastosłup ........ ma 14 wierzchołków

e ) Graniastosłup ....... ma 10 krawędzi bocznych.

f ) Graniastosłup ......... ma 8 ścian.

g ) Graniastosłup którego podstawa jest wielokątem o n bokach,
ma ..... wierzchołków , ....... ścian i ....... krawędzi





PLS SZYBKO :(

2

Odpowiedzi

2010-02-17T19:47:27+01:00
A ) Graniastosłup trójkątny ma ..6... wierzchołków i ..3.. ścian bocznych.

b ) Graniastosłup czworokątny ma ..6.. ścian i ...12.. krawędzi.

c ) Graniastosłup pięciokątny ma ..15... krawędzi , w tym ..5.. krawędzi bocznych.

d ) Graniastosłup ....siedmiokątny.... ma 14 wierzchołków

e ) Graniastosłup ...dziesięciokątny.... ma 10 krawędzi bocznych.

f ) Graniastosłup ...sześcian...... ma 8 ścian.

g ) Graniastosłup którego podstawa jest wielokątem o n bokach,
ma ..n*2... wierzchołków , ..n+3..... ścian i ...n*3.... krawędzi

* = razy

-------------------------------------------------
ten pkt g to cała tajemnica jak rozwiązać to zadanie :)
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:48:26+01:00
A ) Graniastosłup trójkątny ma .....6 wierzchołków i ....3 ścian bocznych.

b ) Graniastosłup czworokątny ma ....6 ścian i .....12 krawędzi.

c ) Graniastosłup pięciokątny ma .....15 krawędzi , w tym ....5 krawędzi bocznych.

d ) Graniastosłup ........siedmiokątny ma 14 wierzchołków

e ) Graniastosłup .......10-cio kątny ma 10 krawędzi bocznych.

f ) Graniastosłup .........sześciokątny ma 8 ścian.

g ) Graniastosłup którego podstawa jest wielokątem o n bokach,
ma .....8 wierzchołków , .......6 ścian i .......12 krawędzi
10 4 10