Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:56:47+01:00
Na powierzchnię wody w wanience rzuć korek i wpraw go w okresowy ruch drgający, zanurzając w wodzie raz głębiej, raz płycej. Na powierzchni wody obserwujemy rozchodzące się we wszystkie strony odkształcenia wywołane drganiem korka. Cząstki wody wprawione przez korek w ruch drgają z taką samą jak on częstotliwością.
Wąz gumowy o długości ok.3 m przymocuj jednym końcem do ściany. W połowie długości węża przywiąż kolorową wstążeczkę. Naciągnij lekko wąż, trzymając jego drugi koniec jedną ręką, a następnie uderz go prostopadle dłonią drugiej ręki.
Gimnastyczki które trzymają w ręce pręta którym poruszają wytwarza on fale na przyczepionej do pręta długiej wstążce.
4 3 4
2010-02-17T19:59:38+01:00
-fala sprężysta biegnąca wzdłuż gumowego węża
-fala na morzu
-rozciągająca się sprężyna
8 4 8