Odpowiedzi

  • ika2
  • Początkujący
2010-02-17T20:12:01+01:00
Wraz z nowymi mutacjami wpływa to w sposób ciągły na bieżącą pulę genową populacji a przez to, w każdym momencie kształtuje przeciętny jej fenotyp. Zależnie od siły doboru oraz szybkości wymiany pokoleń, po krótszym lub dłuższym czasie, w stosunku do stanu populacji wyjściowej powstają tak duże różnice, że można mówić o odrębnych gatunkach. Ewolucja wyjaśnia mechanizmy powstawania nowych gatunków i przyczyny różnorodności form biologicznych, a zarazem ich jedność objawiającą się chociażby w powszechności występowania kwasów nukleinowych.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T20:50:37+01:00
Ewolucja, powolny, nieodwracalny i kierunkowy proces rozwoju organizmów, którego efektem jest coraz większa różnorodność. Współczesna teoria ewolucji: zmienność- podstawą zmienności populacji jest rekombinacja genów;selekcja - mutacje korzystne, zwiększające wartość adaptacyjną organizmu i dające mu większą szansę przeżycia oraz współczesny ewolucjonizm.

Proszę mam nadzieje, że pomogłam:))
1 5 1