Odpowiedzi

2010-02-17T19:47:38+01:00
Myślę, że Stefan żeromski chce pokazać, jak ważna była kiedyś dla młodzieży nauka. Wtedy kazdy chciał się uczyć i żeby dostać się do szkoły płacili za to. W dzisiejszych czasach na pewno by tak nie było i młodzież nie pali się tak do nauki jak wtedy.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:49:49+01:00
Żeromski w powieści ,,Syzyfowe prace" przedstawia problemy takie jak:
* brak swobody w szkole, w zaborze rosyjskim: kontrolowanie, prześladowanie, przesłuchiwanie uczniów
* bezwzględna rusyfikacja- uczniowie nie mogą posługiwać się językiem polskim, są poddawani procesowi wynarodowienia
* walka uczniów z rusyfikacją