Bardzo proszę o pomoc.
1. Ile wody należy dolać do roztworu cukru o stężeniu 18% by otrzymać 900 litrów roztworu o stężeniu 17%?
2. Z miejscowości A i B odległych od siebie o 510 km wyruszyły równocześnie naprzeciw siebie dwa pociągi. Średnia prędkości pierwszego była o 10 km/h większa niż drugiego. Pociągi spotkały się w miejscu, w którym odległość od miasta A była o 30 km większa niż od miasta B. Podaj średnie prędkości, z jakimi poruszały się pociągi.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T19:53:49+01:00
Zad.1

x - poczatkowa masa wody
m - masa cukru
m = 0,18x
900 * 0,17 = 0,18x
0,18x = 153
x = 850 kg
900 - 850 = 50 kg

odp: nalezy dolac 50 kg wody

zad.2

Xa - odleglosc punktu spotkania od miejscowosci A
Xb - odleglosc punktu spotkania od miejscowosci B

rozwiazujesz uklad rownan:
Xa - 30 = Xb
Xa + Xb = 510

Z niego mi wychodzi ze:
Xa = 270
Xb = 240

i dalej musze rozwiązać drugi układ równan na prędkości srednie




Xa - odleglosc punktu spotkania od miejscowosci A
Xb - odleglosc punktu spotkania od miejscowosci B

rozwiazujesz uklad rownan:
Xa - 30 = Xb
Xa + Xb = 510

Z niego ci wychodzi ze:
Xa = 270
Xb = 240

VsrA = Xa / t
VsrB = Xb / t

stad wyznaczasz z obu t:
t = Xa / VsrA
t = Xb / VsrB

przyrownujesz:
Xa / VsrA = Xb / VsrB
czyli Xb * VsrA = Xa * VsrB

po podstawieniu tego co wyliczyles wczensiej masz:
240 * VsrA = 270 * VsrB

masz pierwsze rownanie do 2 ukladu
drugie jest takie:
VsrA - 10km/h= VsrB

czyli masz 2 uklad rownan w postaci:
240 * VsrA = 270 * VsrB
VsrA - 10km/h = VsrB

wyliczasz go i masz:
VsrA = 90km/h
VsrB = 80km/h
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:54:09+01:00
X - poczatkowa masa wody
m - masa cukru
m = 0,18x
900 * 0,17 = 0,18x
0,18x = 153
x = 850 kg
900 - 850 = 50 kg

odp: nalezy dolac 50 kg wody




zad2
v1 − śr. prędkośc pociągu I v2= v1 − 10 − śr. prędkośc pociągu II 510s − odległość od p. A do B s1 + 30 − odległość od miasta A w momencie spotkania pociągów s2 = s1 − 30 − odległość od B w momencie spotkania p.
510s + 30s 510s − 30s
v1 =


t =


t v1 − 10
510s + 30s
v1 =



510s − 30s

v1 − 10

v1 − 10
v1 = 540s *


480s
9(v1 − 10)
v1 =


/ * 8
8
8v1 = 9v1 − 90 − v1 = − 90 v1 = 90 v2= v1 − 10 v2= 90 − 10 = 80 Odp.: Prędkość pociągu I = 90km/h , pociągu II = 80km/h
1 5 1