Odpowiedzi

2010-02-17T19:56:48+01:00
Sputnik - yyy , to jest jakiś satelita

Jacques Piccard - szwajcarski badacz i odkrywca, zbadał dno Rowu Mariańskiego w 1960 roku

Faddiej Bellingshausen - badacz rosyjski, który w 1820 odkrył wybrzeże Antarktydy

Galileo Galilei [ Galileusz ] twórca podstaw nowożytnej fizyki.

Jurij Gagarin - radziecki kosmonauta, pierwszy człowiek w kosmosie, Bohater Związku Radzieckiego i kawaler Orderu Lenina.

Columbia - yyy. pierwszy wahadłowiec NASA, który odbył lot kosmiczny.

Aleksander Wolszczan - astronom, odkrywca pierwszych planet spoza Układu Słonecznego.

Willem Jansz - holenderski podróżnik i odkrywca, pierwszy Europejczyk, który dotarł do brzegu Australii

Mirosław Hermaszewski - generał brygady pilot Wojska Polskiego, kosmonauta - pierwszy Polak, który odbył lot w kosmos.

Nie jestem pewna co do sputnika i Columbia : ]
Pozdrawiam.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:57:13+01:00
Sputnik - 1 satelita ziemi
Jacques Piccard - zbadał dno Rowu Mariańskiego w 1960 roku
Faddiej Bellingshausen - w 1820 odkrył wybrzeże Antarktydy
Galileo Galilei - twórca podstaw nowożytnej fizyki
Jurij Gagarin - pierwszy człowiek w kosmosie
Columbia - pierwszy wahadłowiec NASA
Aleksander Wolszczan - odkrywca pierwszych planet spoza Układu Słonecznego Willem Jansz - pierwszy Europejczyk, który dotarł do brzegu Australii
Mirosław Hermaszewski - pierwszy polak, który odbył lot w kosmos

Myśle, ze pomogłam. Licze na naj (:
3 5 3
2010-02-17T20:02:58+01:00
Sputnik- Pierwszy sztuczny satelita Ziemi

Jacques Piccard- szwajcarski badacz i odkrywca, zbadał dno Rowu Mariańskiego w 1960 roku.

Faddiej Bellingshausen - rosyjski podróżnik, admirał, badacz Oceanu Spokojnego i Antarktyki. W 1820 rosyjska ekspedycja badawcza pod jego i M.P. Łazariewa kierunkiem jako pierwsza dotarła do wybrzeży Antarktydy i opłynęła cały kontynent.

Galileo Galilei- włoski astronom, astrolog, fizyk i filozof, twórca podstaw nowożytnej fizyki.

Jurij Gagarin- radziecki kosmonauta, pierwszy człowiek w kosmosie, Bohater Związku Radzieckiego i kawaler Orderu Lenina.

Columbia- pierwszy wahadłowiec NASA, który odbył lot kosmiczny

Aleksander Wolszczan - polski astronom, odkrywca pierwszych planet spoza Układu Słonecznego.

Willem Jansz- holenderski podróżnik i odkrywca, pierwszy Europejczyk, który dotarł do brzegu Australii

Mirosław Hermaszewski- pierwszy Polak, który odbył lot w kosmos
1 4 1