Typowa karta do gry ma wysokość 9cm. Aby pojedynczy domek z kart był stabilny, tworzące go karty powinny być rozstawione na około 6cm. Ile warstw takich domków należy ustawić, by otrzymać konstrukcję o wysokości ponad 1m?

Zadanie z twierdzenia Pitagorasa.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T19:56:26+01:00
To zadanie jest w załączniku . też mam właśnie twierdzenia Pitagorasa . Szacun dla tego człowieka, bo ja tego wgl nie czaję !
1 5 1
2010-02-17T20:02:49+01:00
Przeciwprostokątna to nasza wysokość karty tj.9 cm.
Rozstawienie kart, by były stabilne to 6 cm.
By stworzyć trójkąt Pitagorasa, a jednocześnie obliczyć wysokość na której łączą się karty bierzemy połowę z tego rozstawienia, tj. 6:2=3cm.
c²=a²+b²
9²=3²+h²
zamieniamy stronami
h²+3²=9²
h²=81-9=72
h=√72=√2*36=6√2
By obliczyć ile będzie warstw tych kart należy 100 cm :6√2=11,78.
Czyli, by przekroczyć wysokość 1 m należy ustawić 12 warstw kart.