Prędkość ciała wzrosła od wartości 5m/s do 20m/s w ciągu 16 sekund.Ile wynosi średnie przyspieszenie tego ruchu ?
-----
Dwóch biegaczy biegnie wokół stadionu, którego bieżnia ma długość 600m. Po jakim czasie zdublują się, jeżeli jeden biegnie z prędkością 7m/s , a drugi 5m/s ?
----
Jakie przyspieszenie osiągnie ciało pomiędzy 6 a 10 sekundą ruchu, jeżeli prędkość w szóstej sekundzie wynosiła 15m/s, a w dziesiątej 27m/s?


Proszę zróbcie chociaż jedno ..

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T20:09:42+01:00
1. różnica prędkości = 15 Δm/s

a=V/t=15/16 m/s²

2. V=s/t
t=s/V
s₁=600x, x - liczba okrążeń
s₂=600x+600
V₁=5m/s
V₂=7m/s
czas jest taki sam dla obu biegaczy, czyli
s₁/V₁=s₂/V₂
600x:5m/s=(600x+600):7m/s
120x*7=600x+600
840x-600x=600
x=2,5
s₁=2,5*600=1500m
t=1500m:5m/s=300s=5 min

3.
co do tego nie jestem pewna, ale:
ΔV=12m/s
Δt=4s
a=3 m/s²
2010-02-17T20:29:48+01:00
A = ΔV/Δt
Vo = 5m/s
Vk = 20m/s
t = 16s

a= 20 - 5/16
a = 15/16 [m/s / s = m/s * 1/s = m/s²]

Zadanie 3. tak samo:

a = ΔV/Δt
a = 27-15/10-6
a = 12/4
a = 3 [m/s²]

Zad. 2
Wynik to 300s.