Uzupełnij równania , wpisując liczby pobranych lub oddanych elektronów.
a) Cu+( plus jest u góry) ___________( tu trzeba wpisać) ---> Cu
b) F ____________ -----> F - ( u góry)
c) Br- ___________ ---> Br
d) Ba __________ ----> Ba2+
e) Fe2+ _______________ ----> Fe3+
f) Al3+ _____________ --> Al
g) S2- ____________ ---> S6+
h) Ca _____________ ---> Ca2+

Napisz symbole jonów złożonych z :
a) 20 protonów i 18 elektronów ________________________ ,
b) 16 protonów i 18 elektronów ________________________.
Wzór sumaryczny związku chemicznego powstałego w wyniku połączenia tych jonów to: _________________________.

To jest na jutro.;) z góry dzieki.;)

ps. to dla kl. 1 gimnazjum , ćwiczenie wydawnictwa nowa era

2

Odpowiedzi

2010-02-17T20:45:43+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Uzupełnij równania , wpisując liczby pobranych lub oddanych elektronów.
a) Cu+( plus jest u góry) ____+1e_______( tu trzeba wpisać) ---> Cu
b) F ___+1e_________ -----> F - ( u góry)
c) Br- _____-e______ ---> Br
d) Ba _-2e_________ ----> Ba2+
e) Fe2+ _____-e__________ ----> Fe3+
f) Al3+ _____+3e________ --> Al
g) S2- _____-8e_______ ---> S6+
h) Ca _____-2e________ ---> Ca2+

Napisz symbole jonów złożonych z :
a) 20 protonów i 18 elektronów ____Ca2+____to 2+powinno byc na gorze________________ ,
b) 16 protonów i 18 elektronów _________S2-____2- tez jako indeks gorny___________.
Wzór sumaryczny związku chemicznego powstałego w wyniku połączenia tych jonów to: ______CaS___________________.
91 3 91
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T00:18:29+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Uzupełnij równania , wpisując liczby pobranych lub oddanych elektronów.
a) Cu(+) +e⁻ ---> Cu
b) F + e⁻-----> F (-)
c) Br(-) - e⁻ ---> Br
d) Ba - 2e⁻----> Ba(2+)
e) Fe(2+) - e⁻ ----> Fe(3+)
f) Al(3+) + 3e⁻--> Al
g) S(2-) - 8e⁻ ---> S(6+)
h) Ca - 2e⁻ ---> Ca(2+)

Napisz symbole jonów złożonych z :
a) 20 protonów i 18 elektronów Ca(2+),
b) 16 protonów i 18 elektronów S(2-).
Wzór sumaryczny związku chemicznego powstałego w wyniku połączenia tych jonów to: CaS
218 4 218
Dzięki :)
dziękuje
dziękuję
Dziękuje