Teren szkoły ma kształt prostokąta o wymiarach 80m i 100m.Boiska , chodniki drogi dojazdowe i trawniki zajmują 17\20 powierzchni tego terenu.Pozostałą część zajmije budynek szkoły.Ile metrów kwadratowych powierzchni zajmuje budynek?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T20:00:13+01:00
P = a razy b
p = 80 razy 100
p = 8000m do kwadratu

17/20=85/100

100-85 = 15

8000 razy 0.15 = 1200m do kwadratu
2 4 2
2010-02-17T20:22:27+01:00
80m x 100m

P = 80m × 100m
P = 8000m² - powierzchnia terenu szkoły

17/20 = 85/100 = 85%
100% - 85% = 15%

8000m² × 15% = 8000m² × 0,15 = 1200m² - teren zajmowany przez budynek szkoły

Odp. Budynek szkolny zajmuje 1200m².


2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T21:04:59+01:00
Teren szkoły:
P=a*b
P=80m*100m
P=8000m2

8000m2*17/20=136000/20=6800m2

budynek:
8000m2-6800m2=1200m2

Odp. Budynek zajmuje 1200m2.