Odpowiedzi

2009-10-14T12:03:08+02:00
HASŁO:
Rzeczownik

1.R
róża - Kwiat z kolcami najczęściej rośnie w ogrodzie
2. Z
zorza - ... polarna
3. E
morze - np. Bałtyk
4. C
czwórka - 4, ta ...
5. Z
zorza - ...polarna
6. O
królowa - żona króla
7. W
wskazówka - pomoc
8. N
nów - bo nowy
9. I
miód - bo miody
10. K
krzak - nie kwiat, ani nie drzewo
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T12:19:05+02:00
1.PALEOgEOGRAFIA
2.MEDIEWISTKa
3.wSPOMOŻYCIEL
4.TRęDOWATA
5.dRUTOWIEC
6.zGNILIZNA
7.CHOPiN
8.KaSZKA
9.rEŻYSERIA
10.METALOzNACTWO

HASŁO ---> gawędziarz
1.jeden z działów geologii historycznej, zajmujący się rekonstrukcją położenia dawnych lądów, mórz i oceanów na kuli ziemskiej w przeszłości geologicznej.
2.dyscyplina historyczna zajmująca się różnymi zagadnieniami epoki średniowiecza (m.in. społeczno-gospodarczymi, wojskowo-politycznymi). Współcześnie sięga także do rezultatów badań archeologii i etnografii.
3. osoba która kogoś ratuje
4.polski film fabularny z 1936 roku. Ekranizacja popularnej powieści Heleny Mniszkówny.
5........to larwa chrząszczy z rodziny sprężykowatych o silnie wydłużonym, walcowatym ciele
6.jedna z najpoważniejszych wad drewna
7.Fryderyk......polski kompozytor i pianista.
8.zdrobniale od kaszy
9.czynności związane z przygotowaniem przedstawienia
10.nauka zajmująca się:

strukturą
składem chemicznym
właściwościami
chemicznymi
fizycznymi
mechanicznymi

1 3 1