Krasnoludki z domu do pracy muszą przejść 800 m. Najmniejszy z nich chodzi z prędkością 40 m na minutę. Najwiekszy krasnoludek chodzi dwa razy szybciej. Oblicz, o której godzinie musi wyruszyć najmniejszy, a o której największy krasnoludek, aby zdążyć do pracy na godzinę 6:00?

Bardzo Was proszę o dokładne obliczenia ;') pozdrawiam

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T20:04:11+01:00
Najmniejszy:
800 : 40 = 20
czyli najmniejszemu dojście 20 minut. a to znaczy że musi wyjśćo 5.40
największy:
40 * 2 = 80 (tyle idzie na minutę)
800 : 80= 10
największemu zajmie 10 minut. a to znaczy ze musi wyjść o 5.50
1 5 1
2010-02-17T20:07:42+01:00
Najmniejszy
40m/min * 20 = 800m/20min
6⁰⁰ - 20min = 5⁴⁰
Odp. Najmniejszy krasnoludek musi wyjść o 5⁴⁰

największy
80m/min
80m/min * 10= 800m/10min
6⁰⁰ - 10min = 5⁵⁰
Odp.Największy krasnoludek musi wyjść o 5⁵⁰

Proszę daj maxx ;**
2 3 2