Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T20:08:19+01:00
Mazurek Dąbrowskiego przeszedł długą drogę zanim stał się hymnem narodowym. Przez setki lat towarzyszył Polakom w radości i smutku, trudzie i rozpaczy, na polach bitwy i na biesiadach. Mobilizował do walki i dawał nadzieje. Był pieśnią która zagrzewała żołnierzy do walki.
2010-02-17T20:18:39+01:00
Wybicki napisał "Pieśń Legionów Polskich" we Włoszech w lipcu 1797r. w Reggio. Choć oglosił ja dopiero po 2 latach w gazecie legionowej " Dekada Polska" "Pieśń" od momentu powstania zyskała ogromną popularność. jej tekst ulegal zmianom i przerobkom. w czasie powstania listopadowego awansowal do rangi hymnu narodowego. oficjalnie ogloszona jako hymn panstwowy w 1926r.