Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T20:10:07+01:00
Wziął się z bitwy, która odbyła się pod Troją. Była to bitwa o piękną Heleną, którą wygrał odważny i pomysłowy Odys. Dzięki dużemu wyrzeźbionemu koniowi wygrał. Tę opowieść opisał Homer w dziele"Iliada".
8 4 8
2010-02-17T20:10:24+01:00
Ten związek frazeologiczny koń trojański wziął się od wojny trojańskiej. Wtedy był taki drewniany koń, w którym zostali ukryci zołnierze. Przez to troja została zaatakowana i zburzona. Ten koń oznacza taki spisek. ;]
8 4 8
2010-02-17T20:10:45+01:00
Koń trojański- jest to inaczej pułapka, zasadzka
6 3 6