Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T20:10:56+01:00
Hej
mozesz napisac o nim tak;
Antoine Marie Jean-Baptiste Roger de Saint-Exupéry (ur. 29 czerwca 1900, zm. 31 lipca 1944) – francuski lotnik, pisarz i poeta.

Urodził się 29 czerwca 1900 w Lyonie we Francji w rodzinie arystokratycznej jako syn hrabiego Jeana de Saint-Exupéry. Gdy miał 4 lata, zmarł jego ojciec i Antoine z matką oraz rodzeństwem zamieszkali w zamku u ciotki. Uczył się w szkołach katolickich prowadzonych przez jezuitów.
;D
Pierwsze opowiadanie L'Aviateur (Lotnik) opublikował w 1926, a w 1928 wydał książkę Courrier Sud (Poczta na Południe). W 1931 napisał Nocny lot, a w 1939 Ziemię, planetę ludzi, za którą otrzymał nagrodę Grand Prix Akademii Francuskiej.
22 4 22
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T20:14:14+01:00
Antoine de Saint-Exupery urodził sie w 1900 r. a zmarł w 1944.
Był francuskim pisarzem i pilotem.Pracował jako kierownik bazy lotników lini pocztowej w Afryce Pn. . przesłał korespodencje wojenne z Hiszpani, latał w dywizjonie rozpoznawczym podczas II wojny światowej . W czasie jednej z takich misji jego samolot został zestrzelony nad MOrzem Śródziemnym.
18 3 18