Odpowiedzi

2010-02-17T20:14:21+01:00
Rośliny pochłaniają szkodliwy dwutlenek węgla, a wytwarzają niezbędny dla życia innych organizmów tlen. Fotosynteza odgrywa więc bardzo ważną rolę na świecie. Rośliny podczas procesu fotosyntezy wytwarzają pokarm-glukozę. Dla innych wytwarzają tlen-który w 21% znajduję się w powietrzu.
Wzór fotosyntezy:
6 CO₂+6 H₂0------>C₆H₁₂O₆+6 O₂
dwutlenek węgla+woda-----> glukoza + tlen
2010-02-17T20:14:33+01:00
Fotosynteza wyłapywa na kwanty promieniowania świetlnego i przekształcanie ich w energię chemiczną
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T20:15:59+01:00
Hej mozesz napisac tak
w czasie promieniowanie slonecznego dochdzi do
powstania zwiążków orgzanicznych.
Jest to jedna z najważniejszych przemian
biochemicznych na Ziemi