Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T20:22:45+01:00
Propan ma wzor C3H8
obliczamy mase czasteczkowa calego zwiazku i wynosi ona---> 3*12+8*1=44

Masa calego propanu wynosi 44 i jest to 100%masy zwiazku
w tym jest 36 gram wegla
z proporcji mozna wyliczyc:

44g----100%
36g----X

X=36*100/44=81,8%

zawartość procentowa masy wegla w propanie wynosi 81,8%
2010-02-17T20:23:39+01:00
C3H8

C3=12*3=36
H8=1*8=8

36+8=44

36/44*100 PROCENT=81,81

ZAWARTOŚĆ PROCENTOWA WĘGLA W PROPANIE WYNOSI 81,81