Odpowiedzi

2010-02-17T20:36:04+01:00
Prawo czystości gamet czyli że każda gameta ma tylko jeden allel z danego genu. Czyli np kazda komorka plciowa posiada po jednym genie z każdej pary alleli :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T00:15:56+01:00
I prawo Mendla - prawo czystości(segregacji) gamet: Mendel przyjął że podczas tworzenia się gamet (komórek jajowych i plemników) występujące u rodziców dwie kopie genu zostają rozdzielone, w wyniku czego w każdej z gamet znajduje się tylko jeden allel danego genu kodującego określoną cechę.
1 5 1