DAJE AŻ 110 PKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zadanie musi być rozwiązane Układem Równań!!!!!!!

Proszę o rozwiązanie tego zadania na dziś!!

1.Maria ma 24 lata. Jest ona dwukrotnie starsza niż była Anna wtedy, gdy Maria miała tyle lat, ile teraz ma Anna. Ile lat ma Anna


2.Dwie świnki ważyły łącznie 165kg. Po pewnym czasie waga jednej z nich wzrosła o 10% a drugiej tylko o 4%. Przyrost na wadze pierwszej świnki był trzy razy większy od przyrostu wagi drugiej. Ile kilogramów przybyła na wadze każda z nich.

Z góry dzięki.
Pozdro: Ming

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T20:40:12+01:00
1. Ania ma x
Wtedy:
24=2(x-(24-x)
24=4x-48
x=18

2. x=początkowa waga pierwszej świnki
y=początkowa waga drugiej świnki

x+y=165kg→x=165-y
10%x=3×4%y

0,1x=3×0,04y
0,1(165-y)=0,12y

16,5-0,1y=0,12y
16,5=0,12y+0,1y
16,5=0,22y
y=16,5:0,22
y=75kg

x=165-75=90kg

10% z 90kg=0,1×90=9kg
4% z 75kg=0,04×75=3kg

odp. pierwszej świni przybyło 9kg, a drugiej 3kg

I MASZ ZADANKO
TO CO DASZ MI PKT???????
2010-02-17T20:41:04+01:00
24-8=16
16-8=8 lata Anny gdy Maria była dwukrotnie starsza
2x8=16 lata Anny
spr.
16+8=24 lata Mari

a - masa pierwszej świnki
b - masa drugiej świnki

a + b = 165
10%a = 3*4%b |:%

a = 165 - b
10a = 12b

10(165 - b) = 12b
1650 - 10b = 12b
22b = 1650

b = 75
a = 165 - 75 = 90

10%a = 9
4%b = 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T20:55:50+01:00
Witam!
ZAD1.
Aktualnie Maria ma 24 lata, natomiast Anna ma x lat. Dokładnie y lat temu Maria miała tyle lat ile aktualnie ma Anna czyli x. Jednocześnie y lat temu Anna miała dwa razy miej lat niż aktualnie Maria, czyli miała 12 lat.

Z tego wynika układ równań:
24-y=x
x-y=12

Drugie równanie przekształcam do postaci x=12+y i wstawiam to do pierwszego:
24-y=12+y
24=12+2y
12=2y
y=6, więc x-y=12 czyli x-6=12, więc x=18.

Odp.: Anna ma teraz 18 lat.

ZAD2.
Za x oznaczę początkową wagę pierwszej świnki, natomiast za y drugiej.

Z jednej strony wiemy, że suma ich poczatkowych wag jest równa 165, więc:

x+y=165

Przyrost pierwszej wynosi 10% czyli 0,1, natomiast drugiej 4% czyli 0,04. Przyrost pierwszej był trzy razy większy więc mamy:

0,1x=3*0,04y

Otrzymujemy układ równań:
x+y=165
0,1x=3*0,04y

Z drugiego równania mamy, że x=1,2y, więc wstawiamy to do pierwszego równania i otrzymujemy:
1,2y+y=165
2,2y=165
y=75 [kg]

czyli x=165-y=165-75=90 [kg]

Przyrost pierwszej jest równy 10%*x=0,1x=9 [kg]
Natomiast przyrost drugiej to 4%*y=0,04y=3 [kg]

Pozdrawiam!
2 3 2