Zadanie wykonać za pomocą układu równań
Proszę pisać co robi się obustronnie

Adam kupił 3 bilety normalne i 2 ulgowe i zapłacił 34 zł
Kasia za 1 bilet normalny i 3 ulgowe zapłaciła 23 zł.
Oblicz ile kosztuje bilet normalny i ulgowy.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T20:48:47+01:00
X - normalne
y - ulgowe

3x + 2y = 34
x + 3y = 23 | * 3

3x + 2y = 34
3x + 9y = 69 (odejmujemy dół od góry)

-7y = -35 | : (-7)
y = 5

x + 3*5 = 23
x + 15 =23
x = 23-15
x = 8

Odp. Ulgowy kosztuje 5zł, a normalny 8zł.
1 2 1
2010-02-17T20:51:32+01:00
X- bilet narmalny
y- bilet ulgowy

3x+2y=34
x+3y=23 / *(-3)

3x+2y=34
-3x-9y=-69

-7y=-35
y=5
x=23-3y
x=23-15=8
x=8
y=5

2010-02-17T21:00:47+01:00
X-liczba normalnych biletów
y-liczba biletów ulgowych
{3x+2y=34 {3(23-3y)+2y=34 {3*23+3*3y+2y=34 {69-9y+2y=34
{x+3y=23 {x=23-3y {..... {......

{-7y=-69+34 {-7y=-35 /:(-7) {y=5 {... {y=5
{..... {...... {x=23-3*5 {x=23-15 {x=8
spr.
3*8+2*5=34 1*8+3*5=23
24+10=34 8+15=23
34=34 23=23


liczę na naj