ZASTOSOWANIE TWIERDZENIA PITAGORASA
Zad.3.70-zbiór zadań kl.2 gim.
Oblicz długości boków trójkąta prostokątnego korzystając z danych na rysunky
Rys trójkąta znajduje się w załączniku..
Z góry dziękuje..
Proszę o pilne rozwiązanie!Do jutra rano!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T20:53:07+01:00
Tw. Pitagorasa :
a²+b²=c²
x²+b²=(x+2)²
x²+b²=x²+4x+4
b²=4x+4
b²=4(x+1)
b=2√(x+1)

a=x
b=2√(x+1)
c=x+2

2010-02-17T20:53:31+01:00
Niech y to bok ktorego nie znamy
(x+2)²=y²+x² ; tw.Pitagorasa
x²+2x+4-x²=y²;
y²=2x+4;
y=√2x+4;
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T20:57:27+01:00
X² + b²= (x+ 2)²
x² +b² = (x +2)(x+2)
x² + b²= x² + 4x +4
b²= 4x + 4
b= √ 4x +4
b= 2√ x+ 1

a= x
b= 2√ x+ 1
c= x+ 2