Odpowiedzi

2010-02-17T20:54:38+01:00
- zna i stosuje kodeks rycerza
- kulturalny wobec dam
- odważny, mężny
- walczyć w obronie ojczyzny
- umrzeć z honorem
- kierować się dobrem państwa
- słuchać rozkazów władcy
15 2 15
2010-02-17T20:55:46+01:00
(robione na podstawie praw zucha)

1. rycerz kocha Boga i swoją ojczyznę
2. rycerz jest mężny, dzielny"
3. rycerz jest prawdomówny, nawet jeśli musi wyjawić ciężką prawdę
4. rycerz pamięta o swoich obietnicach i spełnia je
5. rycerz jest przyjaznym człowiekiem dla wszystkich
6. rycerz stara się doskonalić samego siebie
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T20:56:59+01:00
Honor,odwaga,ojczyzna,dama dworu,dobroć,bóg,nie łamie zasad z kodeksu

pomaganie innym np. biednym,słabszym itd. w potrzebie xD

Średniowiecznego rycerz cechowały przede wszystkim odwaga i męstwo; bez tego nie stawiałby czoła wrogom na polu bitwy. Druga, jakże ważną zaletą polskich rycerzy, była uczciwość, można było im zaufać, a nawet zostać obdarzonym jego wiernością.
2 3 2