Wojtek,wybierając się wraz z kolegami na wycieczke w góry zabrał ze sobą cztery tabliczki czekolady.Obliczył ze jesli kazdemu koledze da po ¾ tabliczki,to dla niego zostanie ¼ tabliczki.
a)Ilu kolegów wyruczyło z Wojtkiem na wycieczkę?
b)Po jakim kawałku czekolady powinien dac kazdemu koledze,aby wszyscy,łącznie z nim,dostali po tyle samo?

Zapisz obliczenia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!i rozwiąz

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T20:59:02+01:00
4 = 3/4x + 1/4
3 ¾ = ¾x | : ¾
15/4 * 4/3 = x
5 = x

a) 5 kolegów
b) 4:6 = 2/ -> Powinien dać każdemu po 2/3 tabliczki.
2010-02-17T21:06:43+01:00
4 czekolady = 16/4
16/4 - 1/4 (tego chłopca ) = 15/4
15/4 : 3/4 = 5 ( pięciu kolegów dostało po 3/4 czekolady)

16/4 : 6 ( 5 kolegów i chłopiec ) = 2/3
spr 2/3 x 6 = 12/3
12/3 po wyjęciu całości jest 4
były4 czekolady :D