Odpowiedzi

2010-02-17T21:05:00+01:00
Układ limfatyczny to otwarty system naczyń i przewodów w których znajduje się płyn zwany limfą lub chłonką. Z naczyń limfatyczbnych chłonka wlewa się do żył układu krwionośnego
Układ krwionośny to zamknięty układ. Składa się z serca oraz sieci naczyń krwionośnych w których płynie krew.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T21:06:43+01:00
A więc Układ Limfatyczny składa się z naczyń limfatycznych w których płynie chłonka (limfa) zawiera ona substancje pokarmowe hormony oraz przeciwciała. Naczynia limfatyczne co jakiś czas spotykają się ze sobą tworząc tzw. węzły chłonne W nich odfiltrowane zostają bakterie i wirusy. Główną funkcją układu limfatycznego jest obrona organizmu przed bakteriami i wirusami oraz innymi ciałami obcymi funkcja odpornościowa i oczyszczająca.
Układ Krwionośny
Wyróżniamy 3 rodzaje naczyń krwionośnych
-naczynia włosowate
-żyła
-tętnice
Krew dopływa do wszystkich komórek dzięki sieci naczyń krwionośnych.
1 5 1