Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T21:05:25+01:00
X-bażanty
y-kroliki
94-ilosc nog
35-ilosc glow

2x+4y=94
x+y=35 /-y

2*(35-y)+4y=94
x=35-y

70-2y+4y=94
x=94-y

70+2y=94 /-70
x=94-y

2y=24 /:2
x=94-12

y=12
x=35-12

y=12-tyle bylo krolikow
x=23-tyle bylo bazantow

Spr.
2*23+4*12=46+48=94
23+12=35

Na pdworku bylo 12 krlikow i 23 bazanty ;))
3 5 3
2010-02-17T21:05:49+01:00
W ogrodzie Mandaryna były bażanty i króliki . Razem miały 35 głów i 94 nogi . Ile było bażantów a ile królików ?

x------------->bażanty
y------------->króliki

x+y=35
2x+4y=94


x=35-y
2(35-y)+4y=94

x=35-y
70-2y+4y=94

x=35-y
2y=94-70

x=35-y
2y=24

x=35-y
y=12
x=35-12=23

x=23
y=12
Było 23 bażanty i 12 królików
Spr
L=x+y=23+12=35
L=P
L=2x+4y=2*23+4*12=46+48=94
L=P
1 5 1