A)
Podstawą graniastosłupa prostego o wysokości 12cm jest równoległobok o bokach długości 5,5 cm i 3cm. Oblicz pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa.

b)
Obwód podstawy graniastosłupa prostego jest równy 10cm, wysokość graniastosłupa wynosi 3,5cm. Oblicz pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa.

c)
Pole powierzchni całkowitej pewnego graniastosłupa prostego
jest równe 120cm². Wysokość graniastosłupa wynosi 5cm, a obwód podstawy jest równy 20cm. Jakie jest pole podstawy tego graniastosłupa?


A TE ZADANIE Z KAKTUSEM

Pole powierzchni całkowitej pewnego graniastosłupa jest równe 120dm² i jest 4 razy większe od jego pola powierzchni bocznej. Jakie pole ma podstawa tego graniastosłupa?



Bardzo proszę jeśli ktoś jest geniuszem z matmy niech mi pomoże
bo ja nic nie kapuje ;(

3

Odpowiedzi

2010-02-17T21:13:43+01:00
A) Pb=12cmx5,5cmx2+12cmx3cmx2=132cm²+72cm²=204cm²
b) Pb=10cmx3,5cm=35cm²
c) Pb=20cmx5cm=100cm²
120cm²-100cm²=20cm²
20cm²÷2=10cm²
Tego y kaktusem nie umiem. Mysle, ze pomoglam!.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T21:19:01+01:00
A) 2*(12cm*5.5cm)+2*(12cm*3cm)=2*66cm+2*36cm=132cm+72cm=204cm2

b) 10cm:4=2,5cm
Pole powierzchni bocznej wynosi 4*3,5cm*2,5cm=35cm2

c) 20cm:4=5cm
5cm*5cm*2=50cm2- pole podstaw

ZADANIE Z KAKTUSEM
120dm2:4=30dm2
120dm2-30dm2=90dm2 - 2 podstawy
90dm2:2=45dm2- pole jednej podstawy


Liczę na naj.
2 5 2
2010-02-17T21:33:03+01:00
A) Pp 17cm*12cm rowna sie 204cm kwadratowych
b)10*3,5 rowna sie35 cm kwadratowych
c)20*5 rowna sie 100cm
120-100 rowna sie 20cm


z kaktusem ja nie kapuje bo ja juz jestem dalej z matmy chociaz chodze na konkursy

na gorze jest dobrze bo z pania robilsmy jakby co