Odpowiedzi

2010-02-17T21:14:36+01:00
Reakcja: Na2O + H2O -> 2 NaOH

Masa molowa Na2O = (23 x 2) + 16 = 62g/mol
Masa molowa NaOH = 23+16+1= 40g/mol

Na2O NaOH
62g - 2 x 40g
m - 20g

62g x 20g
m= ---------------
80g

m= 15,5 g
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T21:15:32+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MNa2O=2*23u+1*16u=62u
mNaOH=23u+16u+1u=40u
Na2O + H2O--->2NaOH
62g Na2O-----2*40g NaOH (dane z reakcji)
xg Na2O-------20g NaOH (z treści zadania)
x=62*20/80
x=15,5g Na2O
1 5 1