Odpowiedzi

2010-02-17T22:36:36+01:00
X=ilośc roztworu 20%
y=ilośc roztworu 10%

x+y=50
20%x+10%y=50×15%

x=50-y
0,2x+0,1y=7,5

0,2(50-y)+0,1y=7,5
10-0,2y+0,1y=7,5
-0,1y=7,5-10
-0,1y=-2,5
y=2,5:0,1
y=25

x=50-25=25
należy wziąć 25kg roztworu 20% i 25kg 10%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T23:48:07+01:00
{x+y=50
{20%x+10%y=50×15%

{x=50-y
{0,2x+0,1y=50x0,15

{x=50-y
{0,2x+0,1y=7,5

0,2(50-y)+0,1y=7,5
10-0,2y+0,1y=7,5
-0,1y=-2,5
y=2,5 /x (-10)
y=25

x=50-25=25