Nazwij podane niżej zdania. Wstaw brakujące przecinki
a) Upał jest taki że z trudem można go wytrzymać.
b)Jesteś dla mnie tym czym jest brat dla siostry.
c)Góra była tak potężna że nie mogliśmy nawet marzyć o jej zdobyciu.
d)Człowiek jest tym kim chce być .
e)Doszły mnie słuchy że chcesz iść na medycyne.
f) Spóźniłeś się tak że nie mogliśmy czekać.
g)Miał taki talent że wprawiał w osłupienie nauczycieli.
h)Jego talent był taki że wprawiał w osłupienie nauczycieli.
i)Propozycja nowej pracy była taka że nie sposób było ja odrzucić.
j)Rozlegająca się wokół muzyka była taka że serca zaczynały szybciej bić.

2

Odpowiedzi

2010-02-17T21:13:26+01:00
A) Upał jest taki, że z trudem można go wytrzymać.
b)Jesteś dla mnie tym, kim jest brat dla siostry.
c)Góra była tak potężna, że nie mogliśmy nawet marzyć o jej zdobyciu.
d)Człowiek jest tym, kim chce być .
e)Doszły mnie słuchy, że chcesz iść na medycyne.
f) Spóźniłeś się tak, że nie mogliśmy czekać.
g)Miał taki talent, że wprawiał w osłupienie nauczycieli.
h)Jego talent był taki, że wprawiał w osłupienie nauczycieli.
i)Propozycja nowej pracy była taka, że nie sposób było ja odrzucić.
j)Rozlegająca się wokół muzyka była taka, że serca zaczynały szybciej bić.
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T21:18:36+01:00
-Upał jest taki ,że z trudem można go wytrzymać.-zdanie oznajmujące
-Jesteś dla mnie tym, czym jest brat dla siostry.-zd. oznajmujące
-Góra była tak potężna, że nie mogliśmy nawet marzyć o jej zdobyciu.-zd. oznajmujące
-Człowiek jest tym, kim chce być .-zd.oznajmujące
-Doszły mnie słuchy ,że chcesz iść na medycyne.-zd. informujące
-Spóźniłeś się tak ,że nie mogliśmy czekać.-zd. oznajmujące
-Miał taki talent, że wprawiał w osłupienie nauczycieli.-zd. informujące
-Jego talent był taki, że wprawiał w osłupienie nauczycieli.-zd. oznajmujące
-Propozycja nowej pracy była taka ,że nie sposób było ja odrzucić.-zd.informujące
-Rozlegająca się wokół muzyka była taka, że serca zaczynały szybciej bić.- zd. oznajmujące


4 1 4