Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T21:14:20+01:00
W republice władzę sprawuje organ wybrany poprzez wyniki wyborów na określony czas , a w monarchii władzę sprawuje jeden człowiek i jego funkcja zazwyczaj jest dziedziczna oraz posiada władzę dożywotnią
12 4 12
2010-02-17T21:20:38+01:00
W monarchii rządzą kolejno potomkowie poprzednich monarchów mogą sprawować władzę nawet od najmłodszych lat, a w republice władza jest sprawowana przez organ wyłoniony w wyniku wyborów na określony czas.

Liczę na naj :-)
11 3 11
  • 007
  • Początkujący
2010-02-17T21:20:47+01:00
Monarchia-żądzi król ,cesarz. Jest na tronie bo dziedziczy władze. W monarchii elekcyjnej na wybór króla decyduje społeczeństwo. A w absolutnej o wszystkim decyduje król.
Kraje Monarchii: Dania, W.Brytania,Monako,Luksemburg,Norwegia,Szwecja,Belgia....itp.


Republika-organy władzy wybierane,kogo mamy wybrac na urząd. Jest konstytucja-kogo wybieramy przez uprawnionych osob.
Kraje republiki: Polska,Niency,Czesi,Słowacja,Litwa,Białoruś,Ukraina,Stany Zjedn., ....itp.

Pa :)) Agnieszka III LOo
53 4 53