Krótsza podstawa i ramiona trapezu równoramiennego są równe i mają po 5 cm. Wysokość tego trapezu wynosi 3 cm. Oblicz obwód L i pole P tego trapezu.


Temat:Obliczanie pól i obwodów figur płaskich z zastosowaniem twierdzenia Pitagorasa.

2

Odpowiedzi

2010-02-17T21:31:17+01:00
X² = 5² - 3²
x² =16
x= 4 (cm)
stąd podstawa (a) a= 2 x 4cm + 5cm = 13cm

P= [(a+b)h] : 2 = [(13cm + 5cm) 3cm] : 2 = 27cm²

L= 3x 5 cm + 13cm = 28cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T21:36:16+01:00
3²+b²=5²
9+b²=25 54/:2 P=27
25-9=16
16=b²/: √ Obj:5+5+5+13=28
b=4
5+(2×4)- podstawa dłuższa
13-podstawa dłuższa
Pole Trapezu=(a+b)×h

a-podstawa górna
b-podstawa dolna
h-wysokość POZDRAWIAM
P= ⁵⁺¹³×³