Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T21:29:39+01:00
W okresie panowania starożytnego Rzymu cały basen Morza Śródziemnego tworzył Imperium Romanum. Stolicom był właśnie Rzym, stąd całą infrastrukturę budowano tak, by wszystkie najważniejsze drogi prowadziły do stolicy. Tak utarło się powiedzenie, że wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, tzn. że nie ważne co wybierzesz i tak doijdziesz do tego samego punktu.
Może nie ma 10 zdań, ale zawsze coś .. :)
2010-02-17T21:41:01+01:00
To pojęcie oznacza dużo rzeczy. Ale najbardziej trafnym określeniem raczej będzie takie że, rzym kiedy był w "szczytowej" formie, miał bardzo wielkie imperium. W pewnym momęcie Rzym zajmował 3/4 świata i w którąkolwiek stronę by się nie poszło to zaszło by się do tego jakże wielkiego imerium. Rzym też jako jedno z pierwszych cywilizacji zainwestowało w drogi, więc z tąd to że droga, poprzednio drobi to były tylko i wyłąvcznie z piasku, o wielkich nierównościach, a rzym stworzył bardzo trwale nawet można to nazwac ulicami, które przetrwały kilka tysięcy lat. Niektóre są na świecie nawet do dziś.
4 4 4