Odpowiedzi

2010-02-17T21:30:12+01:00
Ponieważ druga nazywana (ciemną ) nie odbija światła słonecznego dzięki któremu widać obiekty.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T21:31:15+01:00
Z ziemi obserwujemy tą samą stronę księżyca dlatego że gdy ziemia sie obraca to wraz z ziemią obraca sie i księżyc
2010-02-17T22:36:20+01:00
Nasza planeta Ziemia obarca się wokół własnej osi w czasie 24 godziny. Wokól (dookoła) Ziemi krąży księżyc, który też się kręci wokół własnej osi. Księżyc kręci się w okół swojej osi z taką prędkością (stałą prędkością), że biorąc pod uwage ruch obrotowy Ziemi i ruch obrotowy księżyca, że zawsze ustawia się tę samą stroną do Ziemi. Gdyby się księżyc kręcił szybciej, wtedy widzielibyśmy go z różnych stron, a że jego prędkość jest taka jaka jest tak więc widzimy go tylko z jednej strony.
1 5 1