Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T21:31:04+01:00
A]
nie, bo ma tyle krawedzi bocznych ile krawedzi podstawy a 9 nie podzielisz przez 2
b]
tak o podstawie 50-kąta
c]
tak podstawę i osiem bocznych
d]
tak podstawa 99-kątna i 99 bocznych
50 4 50
2010-02-17T21:32:13+01:00
A) nie, liczba krawędzi jest liczbą parzystą,
b)tak
c)tak (w podstawie jeden 8-kąt i 8 ścian bocznych, (z jednego boku podstawy wychodzi jedna ściana boczna ;D))
d)tak (w podstawie jeden 99-kąt i 99 ścian bocznych)
20 3 20
2010-02-17T21:33:35+01:00
Witam!

a) NIE, bo gdy w podstawie jest trójkąt to mamy 6 krawędzi, gdy jest czworokąt to mamy 8 krawędzi, ..., gdy mamy n-kąt to mamy 2n krawędzi, więc dla 9 krawędzi musielibyśmy mieć w podstawię "czworoipółkąt", a takie coś nie istnieje;pp.

b) TAK, jest tak gdy w podstawie znajduje się 50-ciokąt (patrz zad a)

c) TAK, Jeżeli ostrosłup na w podstawie n-kąt to ma n+1 ścian, czyli taka sytuacja jest możliwa gdy w postawie jest ośmiokąt

d) TAK, patrz zadanie powyżej. Wystarczy, że w podstawie będzie 99-ciokąt;]

Pozdrawiam!
23 4 23