Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T21:39:43+01:00
10a + b + 10b + a = 11a + 11b
11a + 11b/:11
a + b

10a + b - wzór na liczbę dwucyfrową
2 2 2
2010-02-17T21:41:27+01:00
1. liczba 10x+y x należy do N, y należy do N, 0<x<10 i 0<y<10
2. liczba 10y+x
10x+y+10y+x=11x+11y=11(x+y)

ta liczba dzieli się przez 11, bo czynnikiem jest 11
1 5 1
2010-02-17T21:43:35+01:00
Np.liczba dwucyfrowa 24
liczba z przestawionymi cyframi 48
suma 24+42=66
66:11=6
inny przyklad:73+37=110
110:11=10
1 3 1