1. Na pewnym osiedlu mieszka 5000 rodzin.Kazda rodzina kupuje średnio 9 gazet tygodniowo i oddaje je po przeczytaniu na makulaturę.Srednia masa 100 gazet wynosi 5 kg. jedna tona makulatury ratuje 17 drzew przed wycięciem. ile drzew uratowano w ciągu roku oddając wszystkie gazety na makulaturę, przyjmij że rok ma 52 tygodnie.
2.w klasie piątej 17 uczniów uczy się angielskiego, 14 niemieckiego, a 5 uczy się obydwóch języków. ilu uczniów jest w tej klasie, jeżeli każdy uczeń tej klasy uczy się przynajmniej jednego języka?
3.Agnieszka ,Dorota, Ewa i Kasia mają razem 1570 znaczków. Gdyby Agnieszka dokupiła 30 znaczków, a Kasia podarowała Dorocie 10, a Ewie 20 znaczków, to każda z dziewcząt będzie miała po tyle samo znaczków. ile znaczków ma każda z dziewczynek?
4. Dziadek likwidował swój księgozbiór. 54 ksiązki podarował Jankowi czyli trzecią część wszystkich książek. Połowę książek podarował szkolnej bibliotece. resztę otrzymała Rozalka. ile książek otrzymała Rozalka?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T13:51:40+02:00
2009-10-14T14:27:09+02:00
Zadanie 1
9*52=468
5000*468=2345000
2345000/100=23450
23450*5=117250
117*17=1989
1 5 1